Deklaracja dostępności
Kłodzkie Pogranicze na Fali - Starostwo Powiatowe w Kłodzku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej klodzkienafali.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Monika Garbowicz — email: m.garbowicz@powiat.klodzko.pl lub telefonicznie 74 865 75 40 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek starostwa przy ul. Okrzei 1 w Kłodzku
- Na parkingu przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami pomalowane w kolorze niebieskim z białą kopertą, oznaczone znakiem pionowym.
- Dostęp do budynku możliwy jest przy użyciu platformy dla osób niepełnosprawnych zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie parkingu.
- Platforma dla osób niepełnosprawnych ułatwia przemieszczanie się osób ze szczególnymi potrzebami na parter budynku, gdzie znajduje się Biuro Obsługi Klienta.
- Biuro Obsługi Klienta jest dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W bezpośrednim sąsiedztwie Biura Obsługi Klienta znajduje się „ciche pomieszczenie” dedykowane do obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, dostępne bez barier architektonicznych.
- Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
- W głównym ciągu komunikacyjnym budynku na I piętrze znajduje się materac ewakuacyjny pozwalający na szybką i bezpieczną ewakuację wszystkich osób , szczególnie z niepełnosprawnościami, które mają problem z poruszaniem się.
- Na parterze w pobliżu Biura Obsługi Klienta zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń za pomocą Tyfloplanu.
- W Biurze Obsługi Klienta zamontowano Pętlę indukcyjną stanowiskową, która pozwala na redukcję szumu, hałasu tak aby osoba słabosłysząca miała lepszy komfort słyszenia rozmowy z urzędnikiem.
- W pobliżu Biura Obsługi Klienta w czerwonej skrzynce na ścianie znajduje się Defibrylator AED oraz resuscytator AMBU - zestaw do wentylacji zastępczej. Sprzęt umożliwia ratowanie życia ludzkiego w sytuacji jego zagrożenia.
Budynek starostwa przy ul. Wyspiańskiego 2K w Kłodzku
- Na parkingu przed budynkiem znajdują się 4 miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami pomalowane w kolorze niebieskim z białą kopertą, również oznaczone znakiem pionowym.
- Zamontowany przy głównym wejściu do budynku system TOTUPOINT pozwoli osobie z niepełnosprawnością wzrokową (posiadającą w telefonie darmową aplikację Totupoint) na zlokalizowanie budynku jak również zorientowanie się w rozmieszczeniu pomieszczeń , głównie pomieszczenia Biura Obsługi Klienta, jednocześnie sprawi, że publiczna przestrzeń staje się bardziej bezpieczna dla osób z niepełnosprawnościami.
- Dostęp do budynku i pomieszczeń wewnątrz pozbawiony jest progów. Budynek wyposażony jest w windę z dostępem do wszystkich kondygnacji. Biuro Obsługi Klienta – Punkt podawczy znajdujący się na parterze budynku dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Zamontowana jest tutaj Pętla indukcyjna stanowiskowa. Jak również dostępna jest w budynku Pętla indukcyjna przenośna, wykorzystywana zależnie od potrzeb.
- Pętlę indukcyjną stanowiskową posiada również Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – Biuro Obsługi Klienta.
- Umieszczenie na każdym piętrze Tyfloplanów oraz ścieżek kierunkowych i pół uwagi pozwoli na zorientowanie się w położeniu pomieszczeń oraz ciągów komunikacyjnych dla osób z niepełnosprawnością wzrokową.
- Na lepsze zorientowanie się w przestrzeni starostwa osobie z niepełnosprawnością wzrokową pozwoli również zamontowanie nakładek na poręcze oraz oznakowanie tabliczek przydrzwiowych w alfabecie Braille'a.
- Na drugim piętrze po obu stronach klatek schodowych zamontowano materace ewakuacyjne pozwalające na szybką i bezpieczną ewakuację osób , szczególnie z niepełnosprawnościami, które mają problem z poruszaniem się.
- Na każdej kondygnacji (parter, pierwsze i drugie piętro) znajdują się toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami, w których dostępne są zestawy alarmowo – przywoławcze, pozwalające na wezwanie pomocy Dodatkowo w toalecie na parterze znajduje się przewijak dla małych dzieci.
- W Biurze Obsługi Klienta dostępne są ramki do podpisu ułatwiające podpisywanie dokumentów osobom ze szczególnymi potrzebami.
Budynek starostwa przy ul. Sienkiewicza 6 w Bystrzycy Kłodzkiej
- Przed budynkiem znajduje się parking dla klientów. Przy schodach przed głównym wejściem znajduje się dzwonek przywołujący pracownika do obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami.
- Budynek starostwa przy ul. Niepodległości 6-8 w Nowej Rudzie
- Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze budynku ze swobodnym dostępem dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi na 3 dni przed planowaną wizytą w Starostwie Powiatowym w Kłodzku.
Szczegółowe informacje na stronie Tłumacz języka migowego.