Deklaracja dostępności

Kłodzkie Pogranicze na Fali - Starostwo Powiatowe w Kłodzku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej klodzkienafali.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Monika Garbowicz — email: m.garbowicz@powiat.klodzko.pl lub telefonicznie 74 865 75 40 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Budynek starostwa przy ul. Okrzei 1 w Kłodzku

  • Na parkingu przed budynkiem znajdują się 2 miejsca parkingowe  dla osób ze szczególnymi potrzebami pomalowane w kolorze niebieskim z białą kopertą,  oznaczone znakiem pionowym.
  • Dostęp do budynku możliwy jest przy użyciu platformy dla osób niepełnosprawnych zlokalizowanej w bezpośrednim sąsiedztwie parkingu.
  • Platforma dla osób niepełnosprawnych ułatwia przemieszczanie się osób ze szczególnymi potrzebami na parter budynku, gdzie znajduje się Biuro Obsługi Klienta. 
  • Biuro Obsługi Klienta jest dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. W bezpośrednim sąsiedztwie Biura Obsługi Klienta znajduje się „ciche pomieszczenie” dedykowane do obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami, dostępne bez barier architektonicznych. 
  • Na parterze znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
  • W głównym ciągu komunikacyjnym budynku na I piętrze znajduje się materac ewakuacyjny  pozwalający  na szybką i bezpieczną ewakuację wszystkich osób , szczególnie z niepełnosprawnościami, które mają problem z poruszaniem się.
  • Na parterze w pobliżu Biura Obsługi Klienta zapewniono informację na temat rozkładu pomieszczeń za pomocą  Tyfloplanu.
  • W Biurze Obsługi Klienta zamontowano Pętlę indukcyjną stanowiskową, która pozwala na redukcję szumu, hałasu tak aby osoba słabosłysząca miała lepszy komfort słyszenia  rozmowy z urzędnikiem.
  •  W pobliżu Biura  Obsługi Klienta  w czerwonej skrzynce na ścianie znajduje się Defibrylator AED  oraz resuscytator AMBU - zestaw do wentylacji zastępczej. Sprzęt umożliwia ratowanie życia ludzkiego w sytuacji jego zagrożenia.

Budynek starostwa  przy ul. Wyspiańskiego 2K w Kłodzku

  • Na parkingu przed budynkiem znajdują się 4 miejsca parkingowe  dla osób ze szczególnymi potrzebami pomalowane w kolorze niebieskim z białą kopertą, również oznaczone znakiem pionowym.
  • Zamontowany   przy głównym wejściu do budynku  system TOTUPOINT pozwoli osobie z niepełnosprawnością wzrokową (posiadającą w telefonie darmową aplikację Totupoint)  na zlokalizowanie budynku jak również zorientowanie się w rozmieszczeniu pomieszczeń , głównie pomieszczenia Biura Obsługi Klienta, jednocześnie sprawi, że publiczna przestrzeń staje się bardziej bezpieczna dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Dostęp do budynku i pomieszczeń wewnątrz pozbawiony jest progów. Budynek wyposażony jest w windę  z dostępem do wszystkich kondygnacji. Biuro Obsługi Klienta – Punkt podawczy znajdujący się na parterze budynku dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. Zamontowana jest tutaj  Pętla indukcyjna  stanowiskowa. Jak również dostępna jest  w budynku Pętla indukcyjna przenośna, wykorzystywana zależnie od potrzeb.  
  • Pętlę indukcyjną stanowiskową posiada również Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – Biuro Obsługi Klienta.
  • Umieszczenie na każdym piętrze Tyfloplanów oraz ścieżek kierunkowych i pół uwagi pozwoli na zorientowanie się w położeniu pomieszczeń oraz ciągów komunikacyjnych dla osób  z niepełnosprawnością wzrokową.
  • Na lepsze zorientowanie się w przestrzeni starostwa osobie z niepełnosprawnością wzrokową pozwoli również zamontowanie nakładek na poręcze oraz oznakowanie tabliczek przydrzwiowych w alfabecie Braille'a.  
  • Na drugim piętrze po obu stronach klatek schodowych zamontowano materace ewakuacyjne pozwalające  na szybką i bezpieczną ewakuację  osób , szczególnie z niepełnosprawnościami, które mają problem z poruszaniem się.
  • Na każdej kondygnacji (parter, pierwsze i drugie  piętro) znajdują się toalety przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami, w których  dostępne są zestawy alarmowo – przywoławcze, pozwalające na wezwanie pomocy  Dodatkowo w toalecie na parterze znajduje się przewijak dla małych dzieci.
  • W Biurze Obsługi Klienta dostępne są ramki do podpisu  ułatwiające  podpisywanie dokumentów osobom ze szczególnymi potrzebami.

  Budynek starostwa przy ul. Sienkiewicza 6 w Bystrzycy Kłodzkiej

  • Przed budynkiem znajduje się parking dla klientów. Przy schodach przed głównym wejściem znajduje się dzwonek przywołujący pracownika do obsługi osoby ze szczególnymi potrzebami.
  • Budynek starostwa przy ul. Niepodległości  6-8 w Nowej Rudzie
  • Pomieszczenia biurowe znajdują się na parterze budynku ze swobodnym dostępem dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W każdym budynku Urzędu jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi na 3 dni przed planowaną wizytą w Starostwie Powiatowym w Kłodzku.

Szczegółowe informacje na stronie Tłumacz języka migowego.